برگه چک لیست

از این برگه معمولا برای سنجش کیفیت محصول یا خدمات به صورت Real-Time (یعنی در همان لحظه که کار انجام می شود) استفاده می شود و می تواند شامل اطلاعات کمی یا کیفی باشد. هدف استفاده از این برگه آن است که بتوان اطلاعات را به صورت ساختار یافته جمع آوری کرد (یعنی این برگه طراحی می شود تا فقط اطلاعاتی در آن اعلام شده را جمع آوری کند). در برگه های چک لیست مشخص می شود که چه کسی باید اطلاعات را بر چه اساسی تکمیل کند و زمان و نحوه جمع آوری آنها چگونه است.

بر اساس نظریات: ایشیکاوا، تاگ، شولتز

کل مقالات مرتبط: آموزش جامع و رایگان مدیریت کیفیت

برگه چک لیست