اصل توزیع دیریکله

برای تشخیص مسائل مرتبط با هر موضوعی، می توان داده های موجود را بر روی بردار آورد و مشاهده کرد که در چه نقاطی تراکم داده ها بیشتر است. مثلا وقتی بخواهیم رضایت مشتریان از یک موبایل را بررسی کنیم، ممکن است ببینیم این رضایت در سنین ۱۹ الی ۲۱ سال بیشتر است. این یعنی کالای ما برای یک بازه سنی بخصوص مناسب بوده. یا مثلاً مشتریان جذب شده اکثرا از یک کانال (مثلا وب سایت) با ما آشنا می شوند پس وابستگی کسب و کار ما به سایت بالا است. این موارد برای برنامه ریزی آینده ی کسب و کار فرض می شود

بر اساس نظریات: لژون دیریکله، جانسون، وایلی، اینگرام، هرمان