شرح وظایف مدیر دانش
- ایجاد فضای تجربه گری
- ایجاد فرهنگ اشتراک گذاری دانش
- تبدیل کردن اشتراک گذاری دانش بعنوان وظیفه سازمانی
- انتقال دانش بین پروژه ای و بین سازمانی بر مبنای توافقات بین سازمانها
- حفظ پرسنل بعنوان منابع دانش
- پیشبینی شکافهای دانش و برنامه ریزی تحقیقاتی
- جذب پرسنل با دانش بالا
- نزدیک بودن کارکنان از نظر جغرافیایی جهت یادگیری از یکدیگر
- برگزاری دوره های کارآموزی برای پرسنل جدید تحت نظر استادکاران
- آیین نامه های انتقال دانش برای پرسنلی که می خواهند از سازمان خارج شوند
- برگزاری دورهمی های دوستانه کارمندان
- اعزام کارکنان به دوره های آموزشی خارج از سازمان
- بررسی نتایج برنامه های اجرایی بعد از پایان
- ایجاد جوامع علمی داخل سازمان
- ظرفیت سنجی هرکدام از کارکنان در زمینه ای که دانش دارد یعنی شناسایی منابع دانش سازمانی و معرفی ایشان بعنوان خبره به یار کارکنان تا بدانند که درمورد کدام دانش باید از چه کسی بپرسند
- برگزاری کارگاه های عملی داخل سازمان
- تنظیم سلسله مراتب استاد-شاگرد در پرسنل واحدها و شرح وظیفه برای استاد که آموزش دهد، آزمون بگیرد و...
- ایجاد پایگاه های اطلاعاتی نرم افزاری درصورت وجود دانش صریح
- ایجاد برنامه برای کسب یا رشد دانش های مورد نیاز
- ایجاد برنامه ی مدونسازی دانش خبرگان و سنجش نمودار پیشرفت
بر اساس نظریات: لیفادوینسون، سنتانگ، نوناکا، تاکوچی، توماس، داونپورت، لو، استوارت