پیشنیازهای آموزش و توسعه
برای اجرای یک طرح آموزشی کارآمد در سازمان، باید موارد زیر تقویت شود:
- نگرش کارکنان باید از حالت رقابتی یه همکاری تیمی تغییر کند
- یادگیرندگان باید باور کنند که موضوع را به خوبی می آموزند. این پارامتر در نحوه برنامه ریزی محتوای آموزشی و انتخاب استادی که پیگیری کافی برای یاددادن داشته باشد مهم است.
- یادگیرنده باید باور داشته باشد آنچه که می آموزد برای فعالیت او مفید است.
- می توان تشویقات و امتیازات ویژه ای را برای یادگیرندگان فرض کرد.
- نشان دادن اهمیت شغلی که کارکنان دارند یعنی باید به کارکنان بها داده شود.
- تاکید بر اینکه یادگیری دانشهای جدید باعث امنیت شغلی، آینده ی کاری بهتر در شرکتهای دیگر، و شرایط کاری بهتر در آینده ی شغلی می شود.
- کمک به کارکنان که نقاط ضعف خود را بشناسند و برنامه آموزشی می تواند آنرا رفع کند.
- از طریق آموزشهای دارای گفتگوی آزاد، می توان اعتماد به نفس کارکنان را افزایش داد.
- فرهنگ آموزش و توسعه باید حتما توسط مدیران ارشد پشتیبانی شده و جزو برنامه های مستمر سازمان باشد زیرا آموزشهای مقطعی بیش از آنکه مفید باشند مضر هستند.
- آموزش و توسعه باید در سازمانها متولی مشخصی داشته باشد.
بر اساس نظریات: آلن، خورانا، اسمیت، مازین، یوکل، تاننباوم، براون، پیجتیکل، سالاس، فروش، کوزلوفسکی، بل، نلسون، آگوینیس، گادفردسون، مکرا، استک، آیک