اثر پردازش سیال
این تکنیک اکثرا در تبلیغات استفاده می شود و به شرح زیر است:
- هرچه پردازش یک تصویر در ذهن راحت تر باشد، بیشتر آشنا به نظر می رسد
- تکرار مواجهه با یک تصویر باعث آسان شدن پردازش آن در ذهن می شود.
- هرچه مواجهه شخص با پدیده ای بیشتر باشد، احتمالا به آن بیشتر علاقمند می شود
- اگر یک محصول بیش از اندازه غیرعادی باشد، مشتری به سراغ رقبا می رود. این موضوع در تحقیقات نوآوری حائز اهمیت است
- انتخاب فونت که آسان خوانده شود بسیار مهم است
- از نظر مخاطبین، متنی که رنگ و کنتراست خواناتری داشته باشد درست تر است
- گفتار طنز برای مخاطبین جذابتر است
- متون ساده بهتر از متون ادبی و سخت در حافظه می مانند
- مخفف هایی که خواندن آنها راحت تر است بهتر در ذهن مخاطب می نشینند
بر اساس نظریات: آلتر، اوپنهایمر، ژاکوبی، دالاس، ویتسلی، راک، کولان، لینز، زیش، برون، مارش، نیول، توپولینسکی