موقعیت یابی
این تعریف مفصلا در مدیریت نام تجاری بررسی می شود. بطور خلاصه قبل از ورود به یک بازار جدید، حتما باید بررسی شود که:
- در آن بازار چند رقیب وجود دارد، هرکدام چند سال است که فعالیت می کنند، چقدر پرسنل دارند و سرمایه در گردش هرکدام چقدر است
- پوشش برند هرکدام از رقبا چقدر است
- پتانسیل بازار مشخص شود
- مولفه های توسعه بازار قبلا فرض شده باشد
- پرسونای مشتری شناسایی شود - در ادامه توضیح داده می شود-
- وضعیت مالی مشتریان چگونه است
پس از تمام موارد فوق، تبلیغات و برندسازی مطابق آنها انجام می شود به نحوی که آن تبلیغ کاملا در ذهن بازار نهادینه شود.
بر اساس نظریات: فورسایت، اوگیلوی، بلچ، وینستون، گلدشتاین، هانت