تحلیل اثربخشی بازاریابی

این روش عموما بر دیجیتال مارکتینگ استوار است (زیرا نحوه آنالیز و دقت بالایی دارد) اما در انواع دیگر تبلیغات نیز قابل استفاده است. عوامل موثر در اثربخشی هر نوع تبلیغی شامل موارد زیر است:

  1. ارزش و گستردگی برند
  2. تغییرات ناگهانی بازار مانند تصمیمات دولتی یا بلایای طبیعی
  3. انتخاب استراتژی بازاریابی درست بر مبنای توضیحات مدیریت بازاریابی و مدیریت آینده پژوهی و مدیریت استراتژیک
  4. خلاقیت در طراحی تبلیغات
  5. اجرای صحیح و توأم با دانش در فرایند بازاریابی
  6. استفاده از ابزارهای درست و کارامد.

معمولا اثربخشی تبلیغات بر اساس پارامترهایی مثل

  1. میزان دیده شدن تبلیغ
  2. میزان جمع آوری سرنخ مشتریان
  3. رشد فروش نسبت به دوره های قبل تعیین می شود

بر اساس نظریات: شاو، نف، کاتلر، کلر