تحلیل اثربخشی بازاریابی
این روش عموما بر دیجیتال مارکتینگ استوار است (زیرا نحوه آنالیز و دقت بالایی دارد) اما در انواع دیگر تبلیغات نیز قابل استفاده است. عوامل موثر در اثربخشی هر نوع تبلیغی شامل موارد زیر است:
- ارزش و گستردگی برند
- تغییرات ناگهانی بازار مانند تصمیمات دولتی یا بلایای طبیعی
- انتخاب استراتژی بازاریابی درست بر مبنای توضیحات مدیریت بازاریابی و مدیریت آینده پژوهی و مدیریت استراتژیک
- خلاقیت در طراحی تبلیغات
- اجرای صحیح و توأم با دانش در فرایند بازاریابی
- استفاده از ابزارهای درست و کارامد.
معمولا اثربخشی تبلیغات بر اساس پارامترهایی مثل
- میزان دیده شدن تبلیغ
- میزان جمع آوری سرنخ مشتریان
- رشد فروش نسبت به دوره های قبل تعیین می شود
بر اساس نظریات: شاو، نف، کاتلر، کلر