تنظیم برنامه خرده فروشی ها
می توان فروشگاه های عمومی و نمایندگان فروش را جزو این دسته دانست. همکاری با خرده فروشی ها باعث افزایش نقاط فروش و آگاهی از برند می شود. معمولا مزایایی که برای خرده فروشی های فرض می شود شامل:
- تخفیفات بیشتر
- فروش مدتدار
- هدایا و نمونه های رایگان
- اطلاعرسانی سریعتر محصولات جدید
- کمک در کمپین ها و حراجی های منطقه ای
- تحویل سریعتر محصول
- دکوراسیون فروشگاه
- کمک در هزینه تبلیغات محیطی
- عودت محصول
- مسابقات
- و...
برای تمام موارد باید دپارتمان پشتیبانی فروش دستورالعمل دقیقی شامل جذب، اعطای مزایا، KPI ، عدم تداخل در مناطق یکدیگر، و... تعریف کند.
بر اساس نظریات: گمماراجو، بدری، گونجان، جتا