تنظیم برنامه خرده فروشی ها

می توان فروشگاه های عمومی و نمایندگان فروش را جزو این دسته دانست. همکاری با خرده فروشی ها باعث افزایش نقاط فروش و آگاهی از برند می شود. معمولا مزایایی که برای خرده فروشی های فرض می شود شامل:

  1. تخفیفات بیشتر
  2. فروش مدت‌دار
  3. هدایا و نمونه های رایگان
  4. اطلاع‌رسانی سریعتر محصولات جدید
  5. کمک در کمپین ها و حراجی های منطقه ای
  6. تحویل سریعتر محصول
  7. دکوراسیون فروشگاه
  8. کمک در هزینه تبلیغات محیطی
  9. عودت محصول
  10. مسابقات
  11. و...

برای تمام موارد باید دپارتمان پشتیبانی فروش دستورالعمل دقیقی شامل جذب، اعطای مزایا، KPI ، عدم تداخل در مناطق یکدیگر، و... تعریف کند.

بر اساس نظریات: گمماراجو، بدری، گونجان، جتا