شناسایی هدیه مناسب به مشتری یا نماینده

باید دقیقا مشخص شود که بابت چه فعالیتی قصد داریم به مشتری یا نماینده هدیه دهیم. هدایا باید ارزشمند باشند و یک خودکار باعث جذب احساسات مشتری و نماینده نمی شود. شناسایی نوع مناسب هدیه بر اساس رفتار قبلی مشتریان (تست A&B) همچنین نظرسنجی از خودشان مشخص می شود. این هدایا می توانند بصورت زیر باشند:

  1. کارت هدیه نقدی
  2. درصد تخفیف بیشتر
  3. هدایای غیر نقدی مثل کالایی دیگر یا یک یادگاری مناسب
  4. تقدیرنامه
  5. مسافرت
  6. تفریحات
  7. آموزش
  8. کیف پول اعتباری برای خریدهای بعدی
  9. و...

بر اساس نظریات: رایشلد، ساسر، شث