شناسایی هدیه مناسب به مشتری یا نماینده
باید دقیقا مشخص شود که بابت چه فعالیتی قصد داریم به مشتری یا نماینده هدیه دهیم. هدایا باید ارزشمند باشند و یک خودکار باعث جذب احساسات مشتری و نماینده نمی شود. شناسایی نوع مناسب هدیه بر اساس رفتار قبلی مشتریان (تست A&B) همچنین نظرسنجی از خودشان مشخص می شود. این هدایا می توانند بصورت زیر باشند:
- کارت هدیه نقدی
- درصد تخفیف بیشتر
- هدایای غیر نقدی مثل کالایی دیگر یا یک یادگاری مناسب
- تقدیرنامه
- مسافرت
- تفریحات
- آموزش
- کیف پول اعتباری برای خریدهای بعدی
- و...
بر اساس نظریات: رایشلد، ساسر، شث