نوشتن هدلاین ها در طراحی سایت

در هر مقاله باید عناوین مشخص شده باشند تا موتور جستجو بتواند آنها را شناسایی کند. برای این کار باید از تگ های H در HTML استفاده شود مثلا:

<h1>مزایای شیر پاستوریزه</h1>

مثال بالا به موتور جستجوگر می فهماند که عنوان مقاله ما مزایای شیر پاستوریزه است. اما در یک مقاله باید از تگ های H به صورت زیر استفاده شده باشد:

  • توضیح تگ H1 : با این تگ باید عنوان مقاله را مشخص کنیم و معمولا عنوان مقاله در ابتدای آن قرار دارد. دقت شود که هر مقاله صرفا یک عنوان دارد بنابراین از تگ <h1> در کل آن صفحه فقط یک بار باید استفاده نمود. (فرض کنید که از این تگ در دو نقطه ی مختلف صفحه وب خود استفاده نموده باشید. حتی اگر یکی را Hide کرده باشید باز هم دو تگ H1 در صفحه وجود دارد و تمام تلاشهای شما در SEO به هدر می رود) توجه شود که توضیح درمورد نحوه انتخاب عنوان و عبارات کلیدی به صورت جداگانه بیان شده است.
  • توضیح تگ H2 و توضیح تگ H3 : از این تگ ها برای عنوان پاراگراف ها استفاده کنید و همیشه تعداد تگ های H3 باید دو برابر تگ های H2 باشد (یعنی اگر مقاله شما 9 پاراگراف است، 3 عنوان با تگ H2 و 6 عنوان با تگ H3 در صفحه وجود داشته باشد) تگ های H2 به موتور جستجو می گویند که عناوین مهم پس از عنوان اصلی (h1) کدام هستند. تگ های H3 نیز برای عناوین با اهمیت کمتر نسبت به H2 است.
  • توضیح تگ H4 : از این تگ معمولا برای سرلیستها، کلمات کلیدی در پایین مقاله، و یا لینک های موجود در منو استفاده کنید. تعداد استفاده از این تگ محدودیتی ندارد و البته اجباری نیز نیست ولی وجود آن در سئو تاثیر دارد.
  • توضیح تگ H5 : از این تگ معمولا برای لینک های موجود در فوتر استفاده می شود و استفاده از آن دارای محدودیت تعداد نمی باشد. همچنین درج تگ H5 اجباری نیست ولی در سئو موثر است.
  • توضیح تگ H6 : حقیقتا استفاده از این تگ برای موارد بسیار نادر است و در سایتهایی مفید است که انبوهی از اطلاعات را برای معرفی به موتورهای جستجوگر داشته باشند. این تگ اجباری نیست اما تاثیری مختصر در سئو دارد (این تاثیر مختصر در رقابتهای سنگین مثلا بین سایتهای فروش بیمه و بلیط هواپیما و امثال اینها مهم است).

 کل مقالات و آموزشهای مرتبط با سئو: آموزش جامع SEO